Näillä Green care -yrittäjän vinkeillä rauhoitut metsässä

Uutiset 01.12.2017

Green care -yrittäjä ja jazzlaulaja Sanni Orasmaan mukaan metsässä saavutettuun rauhan tunteeseen voi palata kiireisen arjen keskellä. Lue Sannin vinkit metsään.


Hanne Manelius
”Arvosta harjoituksen aikana itseäsi, älä arvostele", Sanni Orasmaa neuvoo.
  1. Etsi metsästä itsellesi mieluinen paikka, vaikka pieni aukio tai lammenranta, jossa voit kuulla metsän kaiun.
  2. Tee hengitys- ja aistiharjoituksia, jotka auttavat rentoutumaan, kutsumaan metsän mieleesi ja tiedostamaan hengityksesi ja kehosi.
  3. Kun tuntuu mukavalta, anna uloshengityksen aikana äänenkin tulla ulos: hyräile ja laula. Kokeile myös kaikua. Anna tilan vaikuttaa ääneesi ja tunnustele, miltä ääni kehossasi tuntuu.
  4. Arvosta harjoituksen aikana itseäsi, älä arvostele. Kiinnitä huomio tuntemuksiin ja anna ajatusten mennä menojaan. Nautiskele. Olet tutkimusmatkalla, jossa asioita ei voi tehdä väärin.
  5. Kun olo metsässä tuntuu hyvältä, talleta tunne ja tilanne muistiisi. Arjen keskellä voit sulkea silmäsi, hengittää ja palauttaa ne mieleesi, kun haluat rauhoittua.

Aiheeseen liittyvät artikkelit