Puutavararekan kuljettajan työ on kilpajuoksua kellon kanssa – yrittäjä kustantaa myöhästymiset itse
Tilaajalle
”Näin ei voi jatkua. Puunjalostuslaitosten puuhuollon järjestämisessä on parantamisen varaa. Me kuljetusyrittäjät joudumme ajoittain kustantamaan sen, että tehtaat saavat puunsa aikataulujen mukaan.”
Toimitusjohtaja Kimmo Villman esittää näkemyksensä leppoisasti mutta päättäväisesti. Kuljetus Villman Oy:llä on ajossa yli kaksikymmentä rekka-autoa, ja myös yrittäjä itse ajaa.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
”Perille tehtaalle tai sahalle pitää usein tulla noin tunnin tarkkuudella. Jos myöhästyy, uutta purkuvuoroa voi joutua odottamaan useamman tunnin. Näin pitkä rekan seisottaminen aiheuttaa kuljetusyrittäjälle kohtuuttomia tappioita.”
Metsäpalvelu
Miltä metsäsi näyttää euroissa? Katso puun hinta alueittain ja hintojen kehitys koko Suomessa.
Osaston luetuimmat
- Alhainen tarjous koivukuidusta innosti hankkimaan klapikoneen ”Jos ajattelee, että oman metsän puu on halvempaa raaka-ainetta, niin itseänsä siinä vain pettää”
- Koneviesti | Moottorisahan teräketjujen valikoima laajenee teräväkulmaisiin malleihin – purupiikin muotoilu tuo yllättäviä etuja
- ”Kestävimmät sahat tehtiin 1990-luvulla”, sanoo yli 10 000 moottorisahaa myynyt kauppias
- Aarre | Luke tutki starttilannoitteen vaikutusta – männyn taimet näyttäisivät hyötyvän lannoitteesta kuusta enemmän
- Paperitehtaan toiminta Haminassa loppui 16 vuotta sitten – Google investoinut samalle tontille jo 4,5 miljardin laitokset
- Video: Rehuaumoilla herkuttelevat kaurispukit päätyvät metsästäjän evääksi
- Näin suden ruokavalio on muuttunut sen päätyessä uusille elinalueille Ruotsissa