Puutavararekan kuljettajan työ on kilpajuoksua kellon kanssa – yrittäjä kustantaa myöhästymiset itse
Tilaajalle
”Näin ei voi jatkua. Puunjalostuslaitosten puuhuollon järjestämisessä on parantamisen varaa. Me kuljetusyrittäjät joudumme ajoittain kustantamaan sen, että tehtaat saavat puunsa aikataulujen mukaan.”
Toimitusjohtaja Kimmo Villman esittää näkemyksensä leppoisasti mutta päättäväisesti. Kuljetus Villman Oy:llä on ajossa yli kaksikymmentä rekka-autoa, ja myös yrittäjä itse ajaa.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
”Perille tehtaalle tai sahalle pitää usein tulla noin tunnin tarkkuudella. Jos myöhästyy, uutta purkuvuoroa voi joutua odottamaan useamman tunnin. Näin pitkä rekan seisottaminen aiheuttaa kuljetusyrittäjälle kohtuuttomia tappioita.”
Metsäpalvelu
Miltä metsäsi näyttää euroissa? Katso puun hinta alueittain ja hintojen kehitys koko Suomessa.
Osaston luetuimmat
- ”Olen minä monta kertaa nähnyt hirvituhoja, mutta en Suomessa koskaan ihan tällaista” – tutkija julkaisi taimikon täystuhosta hätkähdyttäviä kuvia
- Metsäalalla olisi töitä tarjolla, mutta osaavista työntekijöistä on pulaa
- Ruotsissa kaavaillaan maanvaihtoa ‒ 21500 hehtaaria metsää vaihtuu arviolta 15000 hehtaariin suojelumaata
- Epäoikeudenmukaisiksi koetut ilmastotoimet ja -suunnitelmat nostavat kapinamieltä
- Risuja ei kannata varta vasten kasvattaa, vaikka pienpuun hinta nousi jyrkästi
- Sahat tuskailevat taloustilannettaan Keski-Euroopassa: ”18 kuukauden katastrofi”
- Lukijalta: Mäntyrannan väitteet kaipaavat täsmennyksiä – Suomen hiilineutraaliustavoitteelta ei vienyt pohjaa puuntuonnin loppuminen Venäjältä