Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Puutavararekan kuljettajan työ on kilpajuoksua kellon kanssa – yrittäjä kustantaa myöhästymiset itse

Tilaajalle
Metsäkoneen kuljettaja kuormaa puut tien varteen aina niin, että pinon toinen pää on suora. Tällä tavoin kuormanippujen toiset päät saadaan suoriksi myös autossa.

”Näin ei voi jatkua. Puunjalostuslaitosten puuhuollon järjestämisessä on parantamisen varaa. Me kuljetusyrittäjät joudumme ajoittain kustantamaan sen, että tehtaat saavat puunsa aikataulujen mukaan.”

Toimitusjohtaja Kimmo Villman esittää näkemyksensä leppoisasti mutta päättäväisesti. Kuljetus Villman Oy:llä on ajossa yli kaksikymmentä rekka-autoa, ja myös yrittäjä itse ajaa.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

”Perille tehtaalle tai sahalle pitää usein tulla noin tunnin tarkkuudella. Jos myöhästyy, uutta purkuvuoroa voi joutua odottamaan useamman tunnin. Näin pitkä rekan seisottaminen aiheuttaa kuljetusyrittäjälle kohtuuttomia tappioita.”

Metsäpalvelu

Miltä metsäsi näyttää euroissa? Katso puun hinta alueittain ja hintojen kehitys koko Suomessa.